sadzenie i sianie z dzieckiem

Wiosenne eksperymenty – sadzenie i sianie z dzieckiem

Wiosna napawa optymizmem i sprzyja planom oraz aktywnościom. To dobry czas, aby prowadzić z dziećmi obserwacje przyrodnicze – szczególnie przy zmiennej pogodzie – oraz wspólnie coś posiać, posadzić czy posprzątać w ogródku. Jeśli jesteśmy szczęśliwcami i go mamy… Jak pokazać dziecku piękno świata ożywionego wokół i czego można nauczyć się wiosną? Sadzenie i sianie z dzieckiem to odpowiednia forma aktywności o tej porze roku, pozytywnie wpływająca na rozwój. Do tego zabawa w ogrodnika to okazja do wytłumaczenia dziecku, skąd się biorą kwiaty i owoce. Dodatkowo sianie i sadzenie, a potem oczekiwanie na plony, uczą cierpliwości, odpowiedzialności i wytrwałości.

Czytaj więcej o Wiosenne eksperymenty – sadzenie i sianie z dzieckiem
dessert-526599 1280

Smaki – nazywanie, rozpoznawanie, odczuwanie

Poznające świat dziecko w końcu też próbuje nazywać smaki, które odczuwa podczas jedzenia. Często nie wiemy, jakie wrażenie ma konkretnie na myśli, a jemu ciężko się wysłowić, gdyż do pewnego wieku nie posiada precyzyjnego powiązania zasłyszanej nazwy z odczuciem. Pomoże w tym krótka zabawa zapoznająca malucha z podstawowymi smakami. Warto po nią sięgnąć i przy okazji przedstawić dziecku elementarną wiedzę z anatomii człowieka (tu: budowę języka).

Zmysł smaku jest jednym z podstawowych zmysłów człowieka. Odwrażliwianie go, kształcenie umiejętności odróżniania jednych odczuć od innych, pozytywnie wpływa na rozwój procesów poznawczych dziecka, na przepływ informacji między odpowiednimi neuronami do mózgu (usprawnianie systemu nerwowego) oraz precyzyjniejsze wyrażanie myśli przez malucha dzięki poznanemu słownictwu i powiązaniu go z konkretnym odczuciem. Warto zatem przeprowadzić w pewnym momencie zabawę w rozpoznawanie smaków.

Wiek: od 3 roku

Czytaj więcej o Smaki – nazywanie, rozpoznawanie, odczuwanie