Gra Sylaby od Adamigo przyda się każdemu maluchowi rozpoczynającemu przygodę z czytaniem. Oczywiście przyda się także pomagającemu rodzicowi chcącemu połączyć naukę z zabawą lub podczas nauczania w domu (edukacji domowej). Układanka z powodzeniem może być wykorzystywana jako pomoc edukacyjna lub terapeutyczna (dla dzieci z trudnościami logopedycznymi lub dysortografią czy dysleksją). Nie zniechęca do nauki, a wręcz przeciwnie — zachęca najmłodszych do zabawy w tworzenie wyrazów. Producent podaje dwa sposoby grania, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymyślić inne — własne. Układankę można bowiem wykorzystać na wiele sposobów. Jej atrakcyjna forma zachęca do ćwiczeń typu: „sylaba do sylaby”.
Kategoria: Dla starszych dzieci
Edukacyjna gra Dwa razy dwa (2 × 2) od Granny
Gra Dwa razy dwa (2 × 2) to bardzo interesująca, pożyteczna i wciągająca gra w pary. Bohaterami ilustracji na kartonikach są kolorowe liczby oraz zapisy działań (mnożenia). Zabawna grafika Macieja Szymanowicza zdecydowanie wyróżnia tę wersję spośród podobnych gier. Rozgrywka może być doprawdy emocjonująca, gdyż pobudza wszelkie szare komórki. Wymaga od graczy szybkiego kodowania i znajomości podstaw tabliczki mnożenia. Reszta, czyli biegłość w obliczaniu iloczynów, przyjdzie z czasem… Jest to dobry start przed nauką pełnej tabliczki w zakresie 100, jak i sposób na utrwalanie zdobywanych umiejętności. Czytaj więcej o Edukacyjna gra Dwa razy dwa (2 × 2) od Granny …
Lampa Moon In My Room
Świeci na 8 różnych sposobów, adekwatnie do fazy księżyca, idealnie go odwzorowując. Imituje prawdziwy księżyc również wyglądem srebrnego globu naznaczonego kraterami. Można ustawić ją na automatyczne świecenie lub wybrać odpowiadający wariant. Oto lampa Moon In My Room dla miłośników gwiazd, astronomii i kosmosu.
To „mały krok dla człowieka, a wielki dla ludzkości”. Dzięki tej lampce nocnej-zabawce możemy podarować dziecku jego własny księżyc i wprowadzić pasjonata w świat astronomii oraz fizyki. Lampa Moon In My Room posiada bowiem oprócz aspektu praktycznego (oświetlenie pokoju) i wartości dekoracyjnej również funkcję edukacyjną. Poszerza zasób wiedzy o fazach księżyca. Za pomocą dołączonego do produktu pilota możemy zmieniać oświetlenie srebrnego globu, nastawiając jedną wybraną fazę lub programując automatyczne zmiany w cyklu 30-dniowym (zestroić z prawdziwym księżycem) lub co 5 sekund. Gadżet przydatny na pochmurne noce i robiący wrażenie na gościach starszaka.
Gra Boom Boom Cars 3/Auta 3
Gra Boom Boom Cars 3 to świetna gra rodzinna i na imprezy w gronie rówieśników. Niezwykle wciągająca i szybka, przez co rozgrywkę chce się powtarzać i powtarzać… i uderzać w dzwonek, sygnalizując osiągnięcie kolejnego etapu do zwycięstwa! Uczy zdrowej rywalizacji i dostarcza wielu emocji oraz zabawy. Rozwija kluczowe kompetencje, jak: koncentracja, spostrzegawczość, refleks, myślenie strategiczne. Silnie stymuluje rozwój umiejętności pamięciowych. Nadaje się dla dzieci już od 4,5 lat, chociaż producent zaleca granie w nią od 6 roku życia. Wymaga nieco sprawności i dobrej koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Bohaterowie nowego filmu Auta 3 zapraszają zatem do gry w Boom Boom firmy Trefl!
Gra Boom Boom Cars 3 nadaje się na ćwiczenie umysłowe dla młodszych i starszych dzieci, a także dorosłych. Rodzice czy dziadkowie grając z dzieckiem, muszą również stawić czoła wielu wyzwaniom. Przede wszystkim jednak umacniają więzi rodzinne, wzbogacając tym samym nasze relacje o kolejne doświadczenia bycia razem.
Balansujący żółw – balansująca zabawka
Balansujący żółw to gra zręcznościowa dla całej rodziny. Zabawa polega na układaniu kolorowych walców na podstawie — żółwiu. Kolejność klocków wskazują rzuty kostką z kolorami na ściankach. Niby taka balansująca zabawka to nic trudnego, ale jednak wymaga koncentracji, sprytu, strategicznego myślenia oraz precyzji. To także świetne ćwiczenie na koordynację wzrokowo-ruchową, wyobraźnię przestrzenną i motorykę małą. Całość — walce na żółwiu — nie może się przewrócić. Osoba, która spowoduje spadniecie klocków, przegrywa.
Producent: Play Time (dostępny w sieci sklepów Lidl)
Wiek graczy: od 4 r.ż.
Liczba graczy: od 2 Czytaj więcej o Balansujący żółw – balansująca zabawka …
Czytam wyrazy, Alexander – gra edukacyjna
Czytam wyrazy to świetna zabawa w formie gry, w której dzieci maja za zadanie odnaleźć jak najwięcej pasujących do siebie par w formie puzzli, z których jeden klocek przedstawia obrazek, a drugi jego nazwę. Po połączeniu właściwych elementów gracz czyta nazwę obrazka. Wygrywa ten, kto ułoży najwięcej puzzli i prawidłowo wymówi znajdujące się na nich […]
Dobble, Rebel – gra towarzyska
Dobble to gra dla całej rodziny — dla małych i dużych. Ćwiczy spostrzegawczość, refleks, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową, a także po części wymowę i słownictwo (w przypadku młodszych dzieci).
W grę można grać na kilka sposobów — producent podaje ich 5. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie wymyślenia własnych zasad. Ogólnie wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart bądź zbierze ich najwięcej. Dzięki nieskomplikowanym zasadom wiek graczy może być nieograniczony. Chociaż producent dolną granicę określił na 6 lat, spokojnie bystrzejsze maluchy sobie poradzą.