Nauka angielskiego małego dziecka, w wieku 5, 6 czy 7 lat, opiera się przede wszystkim na procesach pamięciowych i na tę sprawność należy zwrócić szczególną uwagę. Podczas rozmowy trzeba jak najczęściej zwracać się do dzieci w języku angielskim, obrazując polecenia odpowiednim gestem, np. rodzic, wskazując na krzesło, mówi: Sit down, please. Wczesne wprowadzanie prostych zwrotów spowoduje, że po krótkim czasie dziecko będzie na nie prawidłowo reagowały. Również pochwały za wszelkie przejawy aktywności powinny być formułowane po angielsku, np.: Great! Well done! itp.
Korzystanie z pomocy dydaktycznych, np. plansz lub modeli przedmiotów, przemawia do wyobraźni dziecka i ułatwia zapamiętywanie. Ucząc języka obcego rodzic powinien często korzystać z odtwarzacza CD jako niezbędnego środka do nauki rytmicznych piosenek, wyliczanek czy wierszyków.
Wielokrotne chóralne powtarzanie w nauce języka obcego ma ogromne znaczenie ze względu na prawidłowość wymowy i akcentu.
Należy często wracać do tego, czego dziecko nauczyło się wcześniej, gdyż zapominanie następuje u nich bardzo szybko.
Naukę trzeba rozpocząć od kręgu zainteresowań najbliższych dziecku (np. dom, rodzina, zwierzęta, zabawki, itp.)
Nie należy uczyć małych dzieci gramatyki. Dzieci w tym wieku uczą się konkretnych wyrażeń i zwrotów automatycznie, zbyteczne jest analizowanie przy tym kategorii i reguł gramatycznych, choć można zwrócić uwagą na pewne prawidłowości (np. kiedy mówimy there is, a kiedy there are ).
Rodzic powinien pamiętać także o tym, by tempo zajęć było szybkie, by zbyt długo nie koncentrować dziecka na jednym rodzaju ćwiczeń. Dobre rezultaty daje przeprowadzenie krótkiej gimnastyki z poleceniami w języku angielskim (np. Jump! Dance! Clap your hands! Turn around! itp.) lub zabawy ruchowej do piosenki czy rymowanki. Warto także kilka minut poświęcić na wykonanie przez dziecka rysunku lub kolorowanie.