zabawa z angielskim dla najmłodszych

Zabawa z angielskim dla najmłodszych: Go and Stop! — Idź i zatrzymaj się!

Nauczanie języka angielskiego w grupie najmłodszych dzieci, np. w wieku 2 lat, wydaje się być trudnym zadaniem. Wyzwanie może stanowić nie tylko pogodzenie naturalnej potrzeby ruchu dzieci z nauką angielskich zwrotów, lecz przede wszystkim tzw. silent period. Jest to taki etap przyswajania języka obcego, w którym dzieci nie wykazują chęci do powtarzania wyrazów. Sprawdzonym przeze mnie sposobem rozwiązania owego problemu jest zabawa z angielskim dla najmłodszych — Go and Stop!.

Zabawa ta dodatkowo kształci w dziecku poczucie rytmu oraz wrażliwość na muzykę. Rozwija zmysł słuchu, szczególnie percepcję słuchową oraz równowagę.

Wiek: od 2 r.ż.

Pomysł na zabawę zaczerpnęłam z piosenki Go! Stop! dostępnej w serwisie YouTube:

 

Przebieg zajęć Go and Stop! z angielskim dla najmłodszych

Podstawowe zasady

Zajęcia oparte na zabawie Go and Stop! proponuję przeprowadzić dwuetapowo — najpierw aktywności ukierunkowane na osłuchanie, a następnie zachęcające dziecko do mówienia. Na początku zatem dziecko lub dzieci powinny mieć możliwość swobodnego chodzenia po pomieszczeniu, gdy pada polecenie „Go!” [„Idź!”] i zatrzymywania się po usłyszeniu komendy „Stop!” [„Zatrzymaj się!”].

Dodatkowe warianty zabawy

Urozmaiceniem tej zabawy z angielskim jest chodzenie na palcach lub na czworakach. Dodatkowo można także użyć zabawki, np. lalki lub samochodu, którymi dzieci mogą poruszać i które można zatrzymać odpowiednio po usłyszeniu poleceń.

Kolejną modyfikacją, tym razem doskonalącą wymowę, a nie tylko rozumienie ze słuchu, jest śpiewanie zaproponowanej piosenki lub powtarzanie poleceń bez użycia nagrania. Należy wówczas zachować odpowiednią intonację np. cicho-głośno, wolno-szybko.

Zabawa z angielskim dla najmłodszych

Zabawa z angielskim dla najmłodszych Go and Stop! nadaje się szczególnie do nauczania najmłodszych dzieci. Ogromnym atutem tej zabawy jest duże zaangażowanie dzieci w naukę oraz możliwość wprawienia ich w ruch i użycia piosenki. Dodatkowo dzieci doskonalą rozumienie ze słuchu oraz wymowę angielską, co sprzyja przezwyciężaniu bariery w postaci tzw. silent period. Wprawdzie zabawa ogranicza się do nauki tylko dwóch poleceń, lecz właśnie takie podejście do nauczania angielskiego bardzo małych dzieci, tj. wprowadzenie bardzo wąskiego zakresu materiału na jednych zajęciach, w praktyce okazuje się być najbardziej efektywne.

Post Author: Monika Madej

Monika Madej - doktorantka w Zakładzie Pragmatyki Językowej Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel języka angielskiego, wykładowca, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli, autorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych z dziedziny nauczania języków obcych. Twórca aplikacji CloudNet (cloud-net.pl), która służy do tworzenia chmur wyrazów prezentujących słownictwo podzielone na kategorie. Stale poszukuje kreatywnych technik nauczania. Ważnym dla niej zamiłowaniem, obok języków obcych, jest także fotografia. Prywatnie - mama dwóch dziewczynek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *