Gra Sylaby od Adamigo przyda się każdemu maluchowi rozpoczynającemu przygodę z czytaniem. Oczywiście przyda się także pomagającemu rodzicowi chcącemu połączyć naukę z zabawą lub podczas nauczania w domu (edukacji domowej). Układanka z powodzeniem może być wykorzystywana jako pomoc edukacyjna lub terapeutyczna (dla dzieci z trudnościami logopedycznymi lub dysortografią czy dysleksją). Nie zniechęca do nauki, a wręcz przeciwnie — zachęca najmłodszych do zabawy w tworzenie wyrazów. Producent podaje dwa sposoby grania, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymyślić inne — własne. Układankę można bowiem wykorzystać na wiele sposobów. Jej atrakcyjna forma zachęca do ćwiczeń typu: „sylaba do sylaby”.
Według zaleceń na pudełku Sylaby od Adamigo odpowiednie są dla dzieci powyżej 6 roku życia. Naturalnie jest to zawyżona granica, ponieważ czytać metodą sylabową mogą się uczyć już młodsze dzieci. Warto próbować już z 4-latkiem. A im wcześniej, tym mniej problemów (i zniechęcenia) w starszym wieku. Dojrzałość do nauki czytania warto najpierw zweryfikować, żeby nie zrazić malca na starcie. Jak to zrobić, piszemy tutaj.
Sylaby od Adamigo wsparciem w sylabowej nauce czytania
Dzięki sylabowej nauce czytania wykorzystanej w zabawie z układanką od Adamigo dzieci zapamiętują prawidłowy wzorzec literowy słowa, co stanowi profilaktykę dysortografii. Z kolei wypowiadanie na głos utworzonych słów pozwala poznać ich brzmienie, często różne od zapisu, a tym samym przyporządkować znaczenie do zapisu. Pomocne są w tym również obrazki z układanki — proste, ale bardzo przyjazne, kolorowe i zachęcające do zabawy nimi.
Odczytywanie wyrazów sylabami stanowi ponadto profilaktykę dysleksji i trudności w czytaniu. Składanie słów z sylab jest o wiele przystępniejsze dla dziecka, niż literowanie i próba połączenia pojedynczych znaków w dźwięki (c+z, d+z+i itp.).
Układanka Sylaby od Adamigo składa się z 48 kolorowych obrazków i aż 144 sylab. Instrukcja gry/zabawy dołączona jest do pudełka.
Zawartość pudełka:
- 72 dwustronne kartoniki z sylabami
- 48 plakietek z obrazkami o wymiarach 4,8×4,8 cm
- wymiary w opakowaniu 270×30×180
Informacje ogólne
- liczba graczy: 2 i więcej
- rekomendowany wiek gracza: 6+
- wpływ na rozwój społeczny (komunikacja), umysłowy (logiczne myślenie, nauka czytania), fizyczny (rozwój zmysłów)