Opowiadanie stymulujące rozwój mowy Zagubione dzieci to świetne rozwiązanie wspierające terapie logopedyczną w domu. Angażuje nie tylko aparat mowy małego dziecka, ale także rozwija wyobraźnię i talenty teatralne (odgrywanie roli). Zabawa polega na opowiadaniu przez rodzica historyjki. Dziecko natomiast powtarza po rodzicu literki i słówka pisane wielkimi literami.
Zagubione dzieci
Pod lasem w małych chatce, mieszkała mama z ośmiorgiem dzieci, nazywały się: A< O < E< U< I< Y< Ą< Ę.
Pewnego razu dzieci poszły na grzyby do lasu, ale nie zabrały ze sobą ani zegarka, ani kompasu — więc zgubiły się i zaczęły rozpaczać: ECH, ECH, ECH, ECH.
Ale mama nie traciła nadziei na odnalezienie swoich dzieci, wołała je więc głośno: A-O, E-U, I-Y, Ą-Ę.
Niebawem Dzieci się odnalazły i w rodzinie zapanowała wielka radość: OCH, OCH, OCH.
Cieszyły się wszystkie zwierzątka w gospodarstwie:
– kotek, który mruczał — MIAŁ, MIAŁ, MIAŁ, MIAŁ
– piesek, który szczekał — HAU, HAU, HAU, HAU
– koza, która meczała — ME, ME, ME, ME
– krowa, która muczała — MU, MU, MU, MU
– koń, który rżał — IHA-IHA, IHA-IHA
Mama ugotowała pyszną kolację, przy której pomogły jej dzieci. Kroiły warzywa: CIACH, CIACH, CIACH, mieszały składniki: MACH, MACH, MACH i zjadły ze smakiem MNIAM, MNIAM, MNIAM.
Po skończonej kolacji i leśnych przygodach, dzieci szeroko ziewnęły: AAAAAAAAAAAAAAAA i szybciutko zasnęły: (chrapanie) CHA PSI, CHA PSI, CHA PSI SIA.