opowiadanie stymulujące rozwój mowy

Zagubione dzieci — opowiadanie stymulujące rozwój mowy

Opowiadanie stymulujące rozwój mowy Zagubione dzieci to świetne rozwiązanie wspierające terapie logopedyczną w domu. Angażuje nie tylko aparat mowy małego dziecka, ale także rozwija wyobraźnię i talenty teatralne (odgrywanie roli). Zabawa polega na opowiadaniu przez rodzica historyjki. Dziecko natomiast powtarza po rodzicu literki i słówka pisane wielkimi literami.

Zagubione dzieci

Pod lasem w małych chatce, mieszkała mama z ośmiorgiem dzieci, nazywały się: A< O < E< U< I< Y< Ą< Ę.

Pewnego razu dzieci poszły na grzyby do lasu, ale nie zabrały ze sobą ani zegarka, ani kompasu — więc zgubiły się i zaczęły rozpaczać: ECH, ECH, ECH, ECH.

Ale mama nie traciła nadziei na odnalezienie swoich dzieci, wołała je więc głośno: A-O, E-U, I-Y, Ą-Ę.

Niebawem Dzieci się odnalazły i w rodzinie zapanowała wielka radość: OCH, OCH, OCH.

Cieszyły się wszystkie zwierzątka w gospodarstwie:

– kotek, który mruczał — MIAŁ, MIAŁ, MIAŁ, MIAŁ

– piesek, który szczekał — HAU, HAU, HAU, HAU

– koza, która meczała — ME, ME, ME, ME

– krowa, która muczała — MU, MU, MU, MU

– koń, który rżał — IHA-IHA, IHA-IHA

Mama ugotowała pyszną kolację, przy której pomogły jej dzieci. Kroiły warzywa: CIACH, CIACH, CIACH, mieszały składniki: MACH, MACH, MACH i zjadły ze smakiem MNIAM, MNIAM, MNIAM.

Po skończonej kolacji i leśnych przygodach, dzieci szeroko ziewnęły: AAAAAAAAAAAAAAAA i szybciutko zasnęły: (chrapanie) CHA PSI, CHA PSI, CHA PSI SIA.

Post Author: Izabela Kokot

Z wykształcenia informatyk, fizyk, matematyk, pedagog i specjalista w zakresie marketingu internetowego. Jej pasją są zarówno nowoczesne technologie informacyjne, jak i metody wspierania rozwoju dziecka, które zagwarantują maluchowi dobry start w dorosłość. Chętnie dzieli się swoimi pomysłami, sprawiając, że nauka ścisła (i nie tylko) może być rewelacyjną zabawą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *