Przygotowujemy 3 kartki i kredki w trzech lub więcej kolorach, w zależności jaki poziom trudności chcemy wprowadzić do zabawy.
Kartki mogą być w różnych kolorach. Wycinamy z każdej kartki jak największe figury: koło (żółte), kwadrat (niebieski) i trójkąt (czerwony). Kładziemy wycięte figury przed dzieckiem i dajemy mu 3 kredki: żółtą, niebieską i czerwoną.
Następnie prosimy dziecko, by wybrało sobie kredkę i na dużym kole narysowało jedno kółeczko, na kwadracie — dwa, a na trójkącie trzy kółeczka, wszystkie narysowane kółeczka będą w jednym kolorze. Gdy dziecko wykona zadanie, pytamy się, ile kółeczek jest na kole, ile na kwadracie, a ile na trójkącie.
Podajemy kolejne polecenia: Dorysuj na trójkącie jedno kółeczko w innym kolorze. Ile teraz jest wszystkich kółeczek na trójkącie? Ile np. w żółtym kolorze, ile w niebieskim?
Ile trzeba dorysować kółeczek na kwadracie, żeby było tyle samo co wszystkich kółeczek na trójkącie? Ile po dorysowaniu ich jest żółtych, a ile niebieskich? Ile jest wszystkich kółeczek na kwadracie?
Ile trzeba dorysować kółeczek na kole, żeby było tyle samo co na trójkącie? Ile jest po dorysowaniu w kolorze żółtym, ile w kolorze niebieskim, ile jest wszystkich kółeczek?
Ile jest w sumie wszystkich kółeczek na kole i na kwadracie? Ile jest kółeczek na trójkącie. Ile kółeczek musimy dorysować na trójkącie, żeby było tyle samo co w sumie jest na kole i kwadracie? Dorysuj kredką czerwoną odpowiednią liczbę kółeczek na trójkącie.
Zabawę tę możemy kontynuować w dowolny sposób pamiętając, by nie przekroczyć granicy możliwości dziecka i za każdym razem chwalić za prawidłowe wykonanie polecenia.