Owoce z wierszykiem malowane

Rozwijając kreatywność dziecka, zachęcając do samodzielnego rysowania i dbając o rozwój manualny malucha, warto skorzystać z rymowanki opisującej kolejne etapy tworzenia obrazka. Rysowane wierszyki o owocach stanowią doskonałą zachętę do samodzielnego zmagania się z trudnościami twórczymi, jak też stymulują rozwój mowy, pamięć odtwórczą oraz wspierają procesy poznawcze. Malowanie podczas zabawy ułatwia opanowanie sztuki trzymania kredki lub ołówka i wodzenia nimi po kartce, proponując proste kształty na początek, poprzez zabawne rymowanki towarzyszące rysunkom. Wierszyki poszerzają ponadto słownictwo malucha i uczą korzystania z instrukcji.

Rysowane wierszyki stwarzają także okazję do rozmowy na temat aktualnie rysowanych przedmiotów. Ale przede wszystkim są świetną formą spędzania czasu wspólnie z dzieckiem.

Wiek: od 2 r.ż.

Przebieg zabawy: Pokaż dziecku, jak należy trzymać kredkę lub ołówek, i recytując wierszyk, narysuj opisany w nim obrazek — jabłko, śliwkę. Następnie zachęć maluszka do wodzenia paluszkiem po konturze zgodnie z rymowanką lub samodzielnego dorysowania jakiegoś elementu.

Kolejnym etapem zabawy będzie zachęcenie dziecka do samodzielnego wykonania obrazka a później powtórzenia wierszyka o owocach. Ale na to potrzeba nieraz czasu. Ważne, aby zabawy z rysowanymi wierszykami sprawiały przyjemność.

 

JABŁUSZKO
Rysuję serduszko, ale bez czubeczka,
tu środek, ogonek,
brakuje listeczka.
Zobacz, co tu z drzewa spadło.
Duże, smaczne, słodkie jabłko!

                                    (E.M. Skorek)

jabłka

ŚLIWECZKA
Owal,
w środku kreseczka,
ogonek.
I już jest śliweczka!

                            (E.M. Skorek)

 

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka trzech skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa i logopedii, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: ekoslowko.blogspot.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *