rysowanie rączką w powietrzu

Portret mamy rączką w powietrzu malowany

Zabawa kształtująca wyobraźnię i myślenie przestrzenne, doskonale nadaje się do rysowania pod dyktando (o czym więcej tutaj). Rysowanie rączką w powietrzu wspiera rozwój motoryki dużej oraz wizualizacji. Wykonywanie ruchów zgodnie z poleceniami osoby dorosłej lub poprzez naśladowanie jej korzystnie wpływa na umiejętność słuchania, koncentrację, odwzorowywania oraz myślenie abstrakcyjne. Stanowi też pośrednio trening orientacji przestrzennej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Kolejne wymienianie elementy z wyglądu mamy zapoznają ponadto dziecko ze schematem ciała.

Wiek: 2-4 lata

Przebieg zabawy

Rodzic lub opiekun recytuje dziecku wiersz G. Gąsienicy i razem z dzieckiem wykonuje do niego określone ruchy. Zadaniem malucha jest rysowanie rączką w powietrzu lub na dywanie portretu mamy zgodnie z treścią tekstu.

Spróbuj mamę narysować…

Okrąglutka jest jej głowa.

rysujemy rączką koło

Jedno oko, oko drugie…

zaznaczamy kropki lub małe kółeczka jako oczy

Uśmiech piękny wyczaruję…

rysujemy zaokrągloną linię — uśmiech

Długie włosy już dodałam.

rysujemy proste ukośne kreski lub fale

Ale o czymś zapomniałam!

przymrużenie oka i lekkie stukanie palcem wskazującym w policzek

Gdzie jest brzuch?

rysujemy brzuch, np. w kształcie koła

A ręce dwie?

dorysowujemy dwie kreski — ręce

Kto mi powie, gdzie?

Nogi trzeba dorysować…

dorysowujemy dwie kreski — nogi

I mamusia już gotowa!

 

Wierszyk można też rysować na kartce, niektóre momenty tylko pokazując gestami.

Samodzielnie stworzony przez malucha rysunek to może być doskonały prezent na Dzień Matki.

 


 

Polecamy także inne wierszyki do rysowania oraz wierszyki do pokazywania.

 


Inspiracja:

Gąsienica G., Moja mama…, „Bliżej przedszkola” nr 4.151, kwiecień 2014.

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka trzech skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa i logopedii, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: ekoslowko.blogspot.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *