Polowanie na liczbę to zabawa utrwalająca znajomość ciągu liczbowego, rozumienie aspektu porządkowego liczby naturalnej i porównywaniu wielkości liczby. Uczy także myślenia logicznego i strategicznego, trenując koncentrację oraz uwagę słuchową.
Przygotowujemy kartoniki. Na każdym z nich zapisujemy liczbę od 1 do 10 lub 20 (w zależności od liczby kartoników i możliwości dziecka). Dodatkowo wycinamy jeszcze jeden mniejszy kartonik, na którym rysujemy, kwiatka, motylka lub autko. Dziecko może samo wybrać i samo narysować.
Rozkładamy kartoniki z liczbami w jednym szeregu. Odwracamy się, a w tym czasie dziecko umieszcza swój mały kartonik z motylkiem pod wybrany kartonik przykładowo z liczbą 8. Odwracamy się przodem do kartoników i próbujemy odgadnąć, gdzie motylek się ukrywa, czyli jaką liczbą jest motylek i zwracamy się do dziecka:
Rodzic – Teraz wymienię liczbę. Jeżeli moja liczba będzie mniejsza od motylka odpowiedz „za mało”. Gdy moja liczba będzie większa od motylka powiedzcie „za dużo”. Gdy zgadnę, zawołaj – „Tak, motylek to liczba … !”
Rodzic – Czy motylek to liczba 6?
Dziecko – Za mało.
Rodzic – Jeżeli 6 jest za mało to 1,2,3,4,5, także jest za mało (dziecko odkłada kartoniki z tymi liczbami na bok)
Rodzic – Czy motylek to liczba 13?
Dziecko – Za dużo.
Rodzic – Jeżeli 13 jest za dużo to 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 także jest za dużo (dziecko odkłada kartoniki z tymi liczbami na bok)
Rodzic – Czy motylek to liczba 10?
Dziecko – Nie (odkłada kartonik z liczbą 10 na bok).
Kontynuujemy zgadywanie, aż trafimy na odpowiednią liczbę.