Zabawa z kartami – Jumping Frog – matematyka po angielsku

Zabawy ruchowe są bardzo atrakcyjną metodą nauki angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Warto bowiem pamiętać, że poprzez ruch dużo łatwiej przyswaja się wiedzę, zwłaszcza językową. Połączenie nauki języka obcego z nauką matematyki wymusza pracę wielu ośrodków w mózgu — od systemów pamięciowych, poprzez kojarzenie słowne i matematyczne, po koncentrację i twórcze myślenie. Zabawa z kartami „Jumping Frog” pokazuje, że matematyka po angielsku może dostarczać wiele wrażeń i radości.

Wiek: od 7 r.ż. (można wcześniej, jeśli dziecko potrafi dodawać)

Do zabawy należy przygotować duże karty z cyframi i liczbami np. do 20-tu (przydadzą się w domu do wielu zabaw).

Przebieg zabawy

Kartki rozkładamy na dywanie liczbami do góry i nazywamy/przypominamy nazwę każdej z nich po polsku i angielsku.

Pierwszy uczestnik staje na wybranej przez prowadzącego cyfrze (np. 3), po komendzie wydanej w języku angielskim. Druga osoba wydaje po angielsku następne polecenie, np. three plus 2; three minus one. Zadaniem pierwszej osoby jest przeskoczenie na kartkę z numerem prezentującym wynik działania, czyli odpowiednio 5 lub 2. Ważne, aby komendy wydawać po kolei, tak by każdy bawiący się miał okazję powiedzieć po angielsku krótką formułkę.

Grać można do pierwszej pomyłki skaczącego, do dwukrotnego wypowiedzenia komend przez pozostałych grających lub do wykonania określonej liczby poleceń (np. 5, 8, 10).

Innym wariantem gry może być wyrysowanie cyfr kredą na chodniku w ciepły dzień i rozegranie zawodów w angielską matematykę na świeżym powietrzu.

matematyka po angielsku

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka trzech skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa i logopedii, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: ekoslowko.blogspot.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *